Kréta - výlety

31. července 2018 v 8:59 |  Kréta
V hotelovém komplexu s bazénem a krátkým přístupem k moři se nám sice moc líbilo a měli jsme tam vše potřebné, ale přece jen jsme dětem chtěli dopřát nějaký výlet.
Strašně moc jsme chtěli na loď, bohužel se ukázalo, že všechny tyto výlety jsou časově tak neskutečně náročné (12 a více hodin), že jsou pro nás nemožné. Nicméně i tak jsme nepřišli zkrátka. V naší oblaasti Kavros jezdí denně vyhlídkové vláčky na různá místa. Vybrali jsme výlet k největšímu sladkovodnímu jezeru Kournas, které se pyšní teplou, velmi čistou vodou a jako atrakce tam mají želvičky, které jsou ovšem vidět jen ze šlapadel a jen tehdy, když jste velmi trpěliví, samozřejmě davy turistů je ruší. Takže my jsme je neviděli, ale užili jsme si plavání v čisté sladké vodě. I procházku kolem jezera. Cesta mašinkou se Danovi moc líbila. Co se mu vůbec nelíbilo, byly četné zastávky pro další turisty cestou tam. To vždycky křičel: nééé, ještě ještě!
Zpět jsme nikde nestavěli, až v cíli, kde jsme původně i nastupovali a bylo to téměř proti našemu hotelu.

Druhý výlet byl časově náročnější, což jsme zpočátku netušili, ale zvládli jsme jej též. Ikdyž je pravda, že to jsme se museli u kočárku vystřídat, protože terén byl nesjízdný. Jeli jsme obdivovat vodopády do městečka Argiopoulis (teďdoufám, že to píšu dobře, protože to snad nikde psané nemám). Část jich je přírodních, ale většina je vytvořená uměle a zdobí restaurace. I tak to byl ale moc fajn zážitek. My s Vojtíkem jsme se vyšplhali až k pevnosti zcela nahoře na kopci, kde bylo děsné vedro.
Tenhle výlet byl Danovi dost dlouhý, protože časově to vycházelo tak, že musel oželet dopolední spánek. Ale zvládl to a cestování v mašince ho částečně zklidnilo. Tam foukalo, ač mašinka nebyla schopná vyvinout závratnou rychlost. Vlastně jsme místy měli pocit, že se musí nutně rozpadnout, ale vydržela to s námi.
K tomuhle výletu náležela i průvodkyně, která vyprávěla v angličtině a nemčině, kupodivu se mi občas něco podařilo i rozluštit.
Díky tomu vím, že se v Řecku pěstuje vinná réva (vzhledem k šílenému suchu jsem nevěřila, ale vinici jsem viděla na vlastní oči) a také se tam pěstuje koření ve velkém. Hlavně tymián.

Výlety hlavně Vojtík zhodnotil jako fajn, ten dleší byl teda dlouhý i na něj, to nepopírám, ale celkově se mu to líbilo.

Možná až ze mě opadne strach z letadla, tak si to za několik let zopakuji včetně výletů lodí tak, aby i děti z toho už něco měly.

2 lidé ohodnotili tento článek.