Kréta - jídlo

22. července 2018 v 9:20 |  Kréta
V Řecku jsem nikdy předtím nebyla a doma se zahraniční kuchyní neexperimentuji, takže jsem netušila, co mě čeká za chutě a vůně.
Kamarádka tvrdí, že řekové neumí udělat all inclusive. Nevím co na to říct. Myslím, že nikde jsem tuto službu neměla, takže já byla nadmíru spokojená. Podle mě byl výběr dostatečný, vždycky se našlo něco moc dobrého. Trochu mi vadí, že jejich národní bylinkou je kopr, který nemám moc ráda, tady jsem jej ale jedla běžně a docela to šlo. Vadí mi vůně ryb a mořských plodů, ale to je čistě můj problém.
snídaně byly skvělé. Daník se spokojil ve většině případů s různobarevnými křehkými sušenkami, nebo s jogurtem s marmeládou. Oni zřejmě nemají ochucené jogurty, přidávali do bílého marmeládu. Daníkovi chutnalo (doma by se bílého jogurtu byť slazeného čímkoli nedotkl). Na výběr bylo ráno sušené ovoce, kandované ovoce, 4 druhy marmelád, mnoho druhů pečiva, vafle, lívanečky, krupičná i rýžová kaše, pět druhů kompotů a další a další pochoutky. Cereálie, nutela, sýry, salámy...postupně jsem ochutnávala od všeho co mi vonělo, nebo se mi vzhledově líbilo. Samozřejmostí byla vejce natvrdo i míchaná a volská oka.
Jejich káva je ovšem vražedná. I s přídavkem mléka se mi půl hodiny motala hlava. Ale zase po ní byl člověk čilý dlouho a mléko bylo na výběr polotučné, plnotučné a 7% smetana.
K pití bylo pět příchutí džusu rozlévaného z krabic (přichystaných v konvičkách) a dále čerstvý pomerančový džus. a čistá voda a čaj.

Obědy byly pestré. Vždy byla ryba, kuřecí maso, vepřové, hovězí, někdy skopové. Jindy burgery. Hodně velký výběr byl v pomazánkách, salátech a různé zelenině. jako příloha byla vždy rýže, tu jsme s Danem využívali nejvíce. Taky brambory, ale mají je jaksi okyselené, ty nám málokdy chutnaly, nejsme zvyklí. Se smetanou byly moc dobré, ty jedl i Vojta. Ten ovšem byl převážně na špagetách, hranolkách a na pizze v plážovém baru (to ovšem Daník taky, moc mu chutnala).
Protože mi strašně moc vyhovuje vzít si od všeho kloidně malý ždibíček, odhodlala jsem se dobrovolně ochutnat mušle (zbavené lastury) a nedobrovolně jsem snědla zřejmě krabí cosi či chodotnici na kousky v salátu. no přežila jsem, netoužím ale obé zopakovat, ikdyž mušle chutnaly zajímavě. Trochu jako velké fazole, měkké a ne úplně s výraznou chutí.
Co jsem si zamilovala byly měkké tvarohové sýry a taky barevné zelí s jakýmsi dresinkem.

K večeři to bylo obdobné. Nejvíce mi chutnalo při řeckém večeru, kdy bylo mnoho grilovaných mas. Já i děti jsme ochutnali jehněčí mleté a jak jim šmakovalo. Zato Honza se ošklíbal, měl špatnou zkušenost někdy z minula. Ten si rád dával hovězí.
Ochutnala jsem syrového lososa se salátem, byl vynikající, to mi tady v ČR chybí, Tenké plátky lososa zastudena uzeného v nějaké rozumné cenové hladině.
Taky jsem si zamilovala sušená rajčata. Ty teda miluju i doma, ale jsou tak drahá, že si je dovolím málokdy. Tady jsem je objevila asi až v půlce dovolené, ale užívala jsem dosyta.

Dan se ukázal jako bezva strávník, ochutnával napřeskáčku maso, dortíky, zeleninu a nikdy mu nic nebylo.
Tím se dostáváme k zákuskům a zmrzlině. Zákusky každý den různé, po pár ochutnáních jsem měla jasno v tom, co je i na mě přeslazené (a když to řeknu já, tak už se to skoro nedá jíst, protože já sladké miluju) a co si naopak rádi dáme. Výborné byly jejich ochucené pěny. Vlastně to byla šlehačka. Někdy jakoby čistá, jindy banánová, vanilková, čokoládová. Také býval pudink s ovocným přelivem. Výborné byly čokoládové placičky s čímsi křupavým uvnitř a kokosové kuličky buď obalené v kakau, či máčené v čokoládě.

Honza frflal, že je pořád přejedený a vlastě ho to nebaví (ikdyž já původně prosazovala polopenzi, all si vybral on a trval na něm)
Děti ale byly moc spokojené, jen Daník se v mezičasech dojídal sunarem, což ho doma zase musím odnaučit.
Díky bohaté nabídce a neustálému přísunu jídla, jsme se nidke jinde nestravovali a nijak mne to vlastně ani nemrzí. mrzelo by mně naopak, kdyby mi objednané jídlo nechutnalo a musela jsem ho vrátit nedojedené. v naší jídelně to šlo bez problémů.

Asi jsme všichni přibrali, ale vůbec nám to nevadí.
Řecké jídlo mohu převážně doporučit.

Jen taková ochutnávka co dobrého jsme si mohli dát (šunky a vajíčka jsem nefotila)

Zprava: med, čokooříšková pomazánka, višňová marmeláda, kiwi marmeláda, jahodová a meruňková (jindy broskvová)

mnoho druhů křehkých čajových sušenek, ty chutnaly strašně moc Danielovi

Kandované ovoce, velmi sladké, ale ochutnala jsem kromě fíků
Zprava: citronová kůra, fíky, třešně, kiwi, švestky a ananas

Ovoce: meloun, grep, pomeranč, v miskách kompoty: meruňový, míchaný s ananasem, broskvový, hrušky

Sušené ovoce, datle, roziky, švestky, meruňky (nesířené, výborné) plus rozlévané džusy

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 22. července 2018 v 9:29 | Reagovat

Parádní jídelníček. Nedivím se, že vám chutnalo. My třeba skopové máme rádi, akorát ty mořské potvůrky-chobotnici, mušle bych asi moc nemusela. Ryby ano, o zelenině ani nediskutuji. Tu máme rádi všechnu. Hlavně, že vám chutnalo.

2 Lydie Lydie | 22. července 2018 v 11:58 | Reagovat

Tak to jste se měli dobře.
Já také nemusím ty mořké potvary. Stačí mě si je prohlídnout na rybím trhu....

3 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 22. července 2018 v 13:43 | Reagovat

Mám ráda takové dovolené, kde je krásné okolí, pohoda a klid. Vím, dovolená s dětmi je náročná, ale určitě jste si také vyhledali občas místečko klidu. Mě ani nevadilo spousta lidí, dovedu se uzavřít do své ulity a vnímat, jen to co chi já.
Dobré jídlo a výběr je pak tečkou ke spokojenosti.Co se jídla týká,dost pokulhávalo Chorvatsko, bez chuti a zápachu - jinými slovy na jedno brdo. Tam jsme byli několikrát, hotel na úrovni, ale jídlo a personál na raz dva tři.Dovolenou v Řecku jsem se v důsledku bohužel nemoci nestihla, ovšem na Turecko mám vzpomínky krásné a to ve všech směrech.Letos zamíříme na Slovensko, z minulých pobytů tam mám jen samé pozitiva. Týnko, přeji tobě a tvé rodině pohodové dny.

4 Mirulinm Mirulinm | 23. července 2018 v 12:36 | Reagovat

Tak jste právě vyjmenovala jidla které dostanete v každém hotelu v Evropě.Kretska kuchyně je úplně jiná, skvělá
Není nad to,zajít do taverny někde v horách,nebo na jihu

5 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. srpna 2018 v 23:02 | Reagovat

[4]: Cestovat s menšími dětmi do hor asi moc nejde, v tom hotelu je víc pohodlí a pro děti ta strava vhodnější- tedy předpokládám.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.